Living in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Living in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Living in Melbourne

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

29 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Daar zit ik dan met mijn goede gedrag. Werkloos en wel. Probeer maar net voor de kerstvakantie een baan te vinden in de bouwindustrie... missie impossible! Dan probeer ik maar wat anders te vinden. Ik ben al blij dat we een huis hebben met veel mensen erin, anders was het helemaal droevig voor me wanneer Stephen moet werken (home alone...). Full time job om een baan te vinden! Ik vind het alleen zo droevig klinken: 25 jaar en weer op zoek naar een backpackerbaan... Dus in een ophemeling om een baan te vinden: sales and marketing... Dan weet je het al gelijk: of op de straat iets verkopen wat niemand wilt of huis aan huis verkoop... En ik mocht zelfs op solicitatie komen (oh wat ben ik blij......). Kom je aan op het adres wat was aangegeven, zijn er ineens heel veel mensen: het is een groeps solicitatie! Haha! Nog nooit meegemaakt, maar vond het al gelijk veel leuker worden. Vooral als er eentje echt geen engels kan (dan heb ik een grotere kans... ;)) Maar het inderdaad sales, huis aan huis energie verkoop praatje... en dan krijg je ook pas uitbetaald hoeveel je per dag hebt overgehaald. Oh wat was ik blij toen ze me smste: congratulations on being successful in your interview today... Ik was naar de training gegaan, maar toen ik eenmaal maandagochtend mijn bed uit ging wist ik zeker dat ik niet zo’n persoon wilde zijn om deur tot deur te gaan om iets te verkopen waar ik niet achter sta. Dus verder zoeken!! Wel een beetje verloren dagen dat ik daar heen moest gaan, maar dat is maar eenmaal zo.
Ondertussen is het kerstvakantie geweest... Iedereen is druk, maar niet druk met mensen aannemen. Voor mij is het dus ook vakantie (vakantie nemen voor het zoeken voor een baan). Ja ik heb me erg verveeld... Dingen doen zonder geld is iets nieuws voor mij... Ik heb al mijn studententijd overleefd, maar om dit ook nog te overleven... Om het positief te houden: je wordt inventief met op zoek gaan naar gratis activiteiten. Dus meer hobby’s doen: foto’s maken / tekenen... Het houdt me een beetje op de been om zulke dingen te doen dan alleen maar huisvrouw te zijn. Elke keer de was doen, kamer opruimen en boodschappen te doen is dus niets voor mij als dat alleen mijn to-do lijst staat.

We hebben ondertussen wel 4 dagen 40 graden overleefd! Dat was echt een hell (ja, het was zo heet)! En dan heb je ook nog van dat vieze warme lucht waarbij je denkt: Oh een briesje.... en dan is het super warm.... Het is gewoon erg vies om aan te voelen. Ben je net onder de douche vandaan, ga je naar buiten en dan denk je weer van: hmm misschien moet ik maar weer onder de douche gaan... Erg jammie! En het erge is dat de zomer niet voorbij is...... In die warme dagen moest ik wel in de keuken staan. Ik had een baantje in de keuken als keukenhulp voor een hele week, de bitch van de keuken! Super tof!! Altijd leuk om de keuken schoon te maken voor een top salaris! Echt, ik heb wat gemist, waarom een diploma hebben als je ook een keukenhulp kan zijn?! Ik heb nu al spijt dat ik me hier niet eerder in heb verdiept... Ik had meer ervaring kunnen hebben (want zelfs voor keukenhulp, aka ook een afwasser, moet je ook ervaring voor hebben... welke ramdebiel is zo debiel dat ze ervaring moeten hebben voor dat?!). Blijkbaar niet zo snugger volk hier in Australië.

Maar meer over mijn banenavontuur... Op een sombere dag dacht ik ineens: misschien is het tijd om een andere skill (zo noemen ze dat hier) te ontwikkelen. En ik houd van koffie, dus misschien een baantje in de horica! Dus een proffessionel barista course! Heel veel koffie maken met verschillende soorten melk variaties in de koffie... Het was erg leuk, dus hopelijk krijg ik een baantje als barista!

Tot zover dus geen succes in de banen in Australië... Hopelijk gaat het nog goed komen want alleen van 1 salaris kunnen we niet sparen. Als het niet voor Stephen was, moest ik allang naar huis toe gaan! Ik moet snel aan de bak want ik vind het maar niets om niets te doen ;) We hebben zelfs er over gehad om weer weg te gaan uit Melbourne en om ergens anders heen te gaan... Bijvoorbeeld in de mijnen te gaan werken. Maar ik vertik het om in een boerderij te werken (te veel beesten die je dood kunnen maken op het platteland). Het blijft spannend maar hopelijk gaat het goed komen ;) anders zien jullie me heel snel terug!

Liefs Marilein

  • 12 Februari 2014 - 12:45

    Marja De Weerd:

    Hi Lieve Marileintje,

    Nog even een wat late reactie, hoop niet TE laat, want ik begrijp dat er ook geen werk is in Melbourne.
    Hoop dat je inmiddels iets beters hebt gevonden dan de horeca. Maar goed alles is meegenomen. Moet je je terug ticket bijelkaar werken? Through the grapevine hoorde ik dat je een vriend hebt, waarvoor je blijft? Ben erg benieuwd, laat eens wat meer weten! Heb je wel een plan om weer terug te komen en zien we je op 31 mei? Ik kijk er naar uit! Dikke knuffel en sterkte en succes! Marja :-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 13822

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: