2 weeks in NL and Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu 2 weeks in NL and Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

2 weeks in NL and Melbourne

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

04 December 2013 | Australië, Melbourne

Uiteindelijk weer teruggekomen in het koude Nederland. De twee weken gingen echt super snel. Ik had elke dag wel wat te doen of mensen te zien. Rust kwam er eigenlijk niet van. Ik was wel echt blij dat ik de beslissing heb genomen om even terug te gaan naar NL. In Melbourne was ik super moe, het leek of ik tijden niet had geslapen. Maar het is ook wat om even heen en weer te gaan met 10uur tijdverschil binnen twee weken. Het komt alleen niet zo goed uit dat ik nu op zoek moet gaan naar een baan. Mijn motivatie was erg laag om maar iets te zoeken... Een week later ben ik eindelijk van mn jetlag af, dus nu hard zoeken! Stephen kan zo beginnen bij een restaurant. Dus dat is goed nieuws!

Maar voordat ik in Melbourne was aangekomen, was nog een heel avontuur om daar te komen. Eerst naar Rome, in het vliegtuig de hele reis met een man uit Nederland lekker gekletst! Dan ben je in Rome en dan kom ik erachter dat ik niet in Dubai aankom maar in Abu Dhabi... Hoe dyslectisch kan ik zijn?! Ik moest wel hardop lachen aangezien ik geeneens wist waar dat lag (blijkbaar wel dichtbij Dubai). Van te voren had ik al niet goed op mijn ticket gekeken wanneer ik vertrok (maar een half uurtje eerder). Gaat weer lekker... Maar eenmaal aangekomen in Abu Dhabi... In mijn hoofd had ik echt een applaus gegeven dat we levend waren aangekomen. Het vliegtuig waar we mee vlogen was een beetje over datum. Maar dat krijg je van goedkope vluchten denk ik dan... En dan weer 16uur wachten... Met daarvan de helft met mijn oren dicht... Op een vliegveld waar je geeneens naar buiten wilt omdat het in de middle of nowhere ligt. Het was gelukkig wel gratis internet, ze hadden ligstoelen, ik kreeg een gratis lunch en ik kwam er veel te laat achter dat ze internationale stopcontacten hadden op bepaalde punten (ik kon even mijn series weer kijken)... Dus het was te behappen. Uiteindelijk met het vliegtuig naar Melbourne (dat was wel een goed vliegtuig). Voor het eerst een slaappil, en dat is toch een wonderpilletje! Ik heb volgens mij wel meer dan 8uur geslapen! Ik had natuurlijk wel weer dikke enkels, je kan niet alles hebben. En ze zeggen dat Australië zo streng is om binnen te komen, maar ik had een gesprekje met een mevrouw van de douane hopend dat ze niet naar mijn bankrekeningsaldo vraagt (je moet een minimum hebben om binnen te komen en dat heb ik dus niet). Gelukkig vroeg ze alleen wat ik in het land ging doen... en ik mocht doorlopen (vreugdedansje!). Vervolgens dacht ik al in mijn achterhoofd: alles ging al best voorspoedig dan zal er wel wat met mijn tas zijn... En ja hoor! Mijn tas was er niet. Eerst heb je al een uur vertraging en dan moet je nog alle tassen langs om erachter te komen dat die er helemaal niet is. Blijkbaar was die ook niet op het vliegveld. Hoe moeilijk kan het zijn om een tas van het ene vliegtuig naar het andere vliegtuig te doen binnen 16uur. Blijkbaar erg moeilijk... want mijn tas moest met het volgende vliegtuig komen die pas 24uur later zou aankomen. Dus daar gaat mijn heerlijke douche en schone kleren... De volgende avond hadden ze m’n tas wel bezorgd bij mijn hostel. Het positieve is dan wel weer dat ik niet mijn tas hoefde te zeulen.

Maar eenmaal in Melbourne. We hebben een week in hostels geslapen... Wanneer je weer in een hostel bent denk je: Oh dat is leuk... maar na twee dagen is het leuke er wel weer vanaf als je merkt dat het super duur is! Veel duurder dan in Nieuw Zeeland. Dus snel op zoek naar een huis. Gelukkig hebben we er nu een kunnen vinden waarbij de borg niet zo heel hoog is en met meerdere mensen in het huis (zoals in Queenstown). Het lijkt een beetje op een herenhuis, dus erg hoge plafonds. Alleen een nadeel, ik denk dat hier heel veel spinnen in het huis zitten. En aangezien ik daar al niet zo heel dol op ben (zacht gezegd), gaat het nog wat worden. Zelfs Stephen is geen held daarin (helaas). We proberen nu wel erg op ons geld te letten aangezien ik nog geen baan heb en met hoeveel ik Australië in ging is zeker niet voldoende om daar lang van te overleven. Toen het hier zo heet was zijn we naar de McDonalds gegaan om een ijsje te halen... van jewel... 0,30 cent per ijsje... Dat kan er dan nog net af ;) Het openbaar vervoer gaat hier erg gemakkelijk. Je hebt een soort van chipkaart waarmee je overal in kan... Als je binnen 2 uur ergens heen wilt is alles in totaal 3,50. Dus erg goedkoop! En om het even lekker Nederlands te houden (we houden van updates van het weer): het weer is hier soms 36 graden en de volgende dag is het 20 graden met regen. Wanneer je eindelijk denkt: oh dit is lekker weer! Dan draai je je weer om en het is weer te warm of te koud.

Maar ik wilde nog wel iedereen in Nederland bedanken voor de gastvrijheid! Ik vond het erg leuk om zo veel mensen te zien, als ik wat langer was gebleven had ik met meer mensen kunnen afspreken maar het was al beperkt.

Heel veel liefs!
Marilein

ps. Sorry voor het lange bericht... blijkbaar heb ik veel te vertellen...

  • 04 December 2013 - 08:46

    Irene:

    Hoi mlein, fijn om te lezen! Ik hoop dat je snel een baan hebt :) Dat komt vast goed! Doe Stevie de groeten, dan doe ik onze Stevie de groeten ;) En niet te veel klagen over 20graden met regen ;) Hier vriest het ondertussen :(

  • 04 December 2013 - 09:16

    Dia:

    Hey Marilein!

    Leuk dat "lange" bericht te lezen. Ik hou daar wel van. En ondanks dat ik je niet gezien heb in NL, je bent wel in m'n hartje hoor ;-) . Jij had het te druk met al je vrienden/familie te bezoeken en ik had het druk met mijn boekpresentatie. Ja, dat ei is eindelijk gelegd :-). www.temperamenten.nl (daar kun je het zien).

    Ben benieuwd welke baan je vindt. In de horeca is toch wel wat te vinden? Of wil je je kennis in de bouwkunde gaan gebruiken?

    Ik zie al weer uit naar je volgende blog.

    Liefs,
    Dia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 13845

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: