Bye bye Australia - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Bye bye Australia - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Bye bye Australia

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

01 November 2014 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaaaaaaal!

Dit gaat een erg lang verhaal worden (je bent gewaarschuwd)... Ik heb Australië overleefd met alle giftige spinnen en slangen!! Zelfs als we een vlinder zien denken we dat het giftig is ;)

In Byron Bay (erg toeristisch) is het bekend om het surfen en feesten... jammer genoeg hou ik niet meer van feesten (we hadden het een keer geprobeerd en we waren 12uur weer thuis) en ik kan niet surfen (ik ben meer een bodyboard type). Maar je kan ook heel toeristisch de zonsopgang zien bij een vuurtoren (erg mooi en erg vroeg...). De rest hebben we rondgehangen bij het strand en bij het hostel die wat shows had om weg te geven (vuurshow en een slangenshow). Dan hebben we dat ook weer meegemaakt ;)

Na Byron Bay zijn we naar Brisbane gegaan. Iedereen zei dat we dit wel konden overslaan maar een huisgenoot woonde daar en zei dat we wel leuke dingen daar konden doen. Ik ben blij dat het maar 24uur was, want het is gewoon een stad... niets bijzonders... het was het einde van een festival en als afsluiting was er vuurwerk te zien :) De volgende dag hadden we de ferry (gratis en voor niets) genomen om de stad te zien, maar vooral omdat het gratis was... Toen we in een rijke buurt uitstapte, zagen we zoveel spinnen in de tuinen! Deze spinnen zijn giftig maar niet dodelijk, ze laten alleen je huid verdoofd waar ze bijten... Maar nog steeds, niet leuk!!

Na Brisbane zijn we met de bus naar Noosa gegaan. En dat is zo’n schattig dorpje! Erg toeristisch maar het was ook vakantie voor de australische mensen dus drukker dan normaal. In Noosa hadden we een top hostel! Omgetoverd van een oud pand tot een hostel incl. met restaurant en bar. Het dorpje is bekend om de rivier, de Everglades. We hadden een kanoe tocht geboekt, 2 nachten en 3 dagen kanoën... niet dat we in de nacht gingen kanoën... Maar het was mooi en soms dacht je dat je echt alleen aan het kanoën was in de rivier. De tweede dag gingen we ook nog eens 12km lopen om een ‘sanddune’ te zien. Op de top was een van de giftigste slangen te zien (light brown snake)... gelukkig uit de buurt, maar toch JAK! En Stephen liep in een grote spinnen web, blij dat het niet op hem zat want ik zal alleen maar gillen en zeggen waar de spin zit. Vervolgens de spin niet weghalen... Wat overigens ook al is gebeurd... held op sokken hier!
Na heerlijk 2 nachten op de grond hebben geslapen in een tent rondom muggen en grote hagedissen, had het hostel ons een gratis upgrade gegeven! Eindelijk een eigen kamer! Toen begrepen we waarom backpackers soms een eigen kamer boeken... even rust om je heen.

Na Noosa zijn we naar Rainbow beach gegaan... Nou dat strand valt me tegen, ik zag geen een regenboog daar... echt een tegenvaller ;) je komt op rainbow beach alleen om naar Fraser Island te gaan, erg populair. Voordat je daar heen gaat moest je bij een bijeenkomst komen, ze zeggen daar waar je allemaal dood aan kan gaan, spinnen, slangen, dingo’s (soort van wilde honden), kwallen (je mag de zee niet in) en haaien. Maar wanneer je daar bent valt het allemaal mee ;) behalve de zee... daar gingen we dus echt niet in... We gingen met vier 4wd auto’s daarnaartoe met een groep van 8. Super cool om in zo’n auto te rijden door zand en zee! Wat het eiland zo bijzonder maakt is dat alles uit zand bestaat (dus geen aarde). We kwamen aan bij een soort kamp en bleven daar 2 nachten. In de avond dronk je goon (vieze, goedkope wijn) en ging naar het strand om alle sterren te zien. En in totaal hadden we maar 1 dingo gezien, die bijna tegen de auto reed precies wanneer ik reed. Oh en we hebben walvissen gezien! Wieh!
Na het avontuur op fraser island bleven nog een dag in Rainbow Beach en daarna zijn we doorgegaan met de bus naar Town of 1770. Dit keer hadden we niets geboekt, maar uiteindelijk nog veel gedaan! Daar kan je scooters huren die op kleine motoren lijken. Echt super cool! Blij dat ik een peugot fox had toen ik jong was ;) Die scooters gingen wel tot 80 km/h. We reden rondom het dorpje, met kangaroo’s (die weer heel anders lijken dan vanuit het zuiden). En dan tot slot een zonsondergang gezien!
De dag daarna helemaal niets gedaan, bij het zwembad gelegen. Waar een giftige wolfspin in was... Oh zo leuk al die giftige spinnen... We hebben veel dagen waarbij we proberen niets uit te geven, maar dat gaat nogal moeilijk in het super dure Australië. Telkens als we meer naar het noorden gaan wordt het duurder. Gelukkig was er super goedkoop surfen, dus we hadden nog een surfles van 17dollar voor 3 uur! En ik heb op een surfplank gestaan... maar soms lijkt het meer bij mij dat ik aanstrand...

Na het dorpje van Town of 1770 hadden we de laatste nachtbus van 9 uur. Maar dit keer voorbereid ;) Dus het viel wel mee... We kwamen aan in Airlie Beach! Dat is het dorpje voordat je naar Whitsundays gaat! Ook erg populair… Je kan tussen verschillende boten kiezen om door de Whitsundays te reizen, wij hadden een coole zeilboot waar we 2 dagen hadden overnacht. De eerste nacht dat we daar waren was er een dolfijn rondom onze boot. Het is daar erg bekend om White Heaven Beach (erg fijn zand), wat ook super mooi was! Daarna gesnokeld ergens bij de great barrier reef, waar ik gezwommen heb met een coole awesome zeeschildpad! (dreams come true!). En uiteindelijk met een stevige wind terug gezeild naar Airlie beach. Daar hebben we mijn verjaardag gevierd met een eigen kamer! Geen cadeautjes want daar hebben we geen geld voor ;)

De volgende plaatsen probeer ik snel te omschrijven: Magnetic Island, Mission Beach, Cairns en Darwin.
Magnetic Island, aangekomen met een ferry. Het gaat allemaal om de beesten daar! Ik heb schattige parkieten gevoerd, een koala, een slang, een kleine krokodil en hagedissen vastgehouden. En uiteindelijk ook wallabies gevoerd! En bij dat park waar we waren was ook een van de giftigste spinnen ter wereld... als hij je bijt dan ben je weg binnen 15 min...
We hebben geprobeerd om te gaan snorkellen maar we waren bang om opgegeten te worden door haaien... het was wel een erg mooie wandeling met als afsluiting een zonsondergang.

Mission Beach; wat je daar doet is maar voor 2 dingen: raften en skydiven. We hebben gekozen voor skydiven... :D dat hebben we ook weer gedaan! (YOLO). Na de adernaline krijg je super honger en wordt je erg moe... erg vermoeiend om dat te doen (je doet eigenlijk helemaal niets... je hebt geen keuze als je niet meer wilt). Verder hebben we niets gedaan in Mission beach want het regende en we hebben geen geld ;)

Cairns; wat daar te doen is: feesten, great barrier reef en het regenwoud. Ons reisbureau had ons in een verkeerd hostel geboekt, nummer 1 party hostel van Cairns... je ziet ook alleen maar mensen die willen drinken en niets anders willen doen dan dat. Gelukkig konden we naar een ander hostel dat wel super chill was, met een eigen kamer. Maar we moeten het erg rustig aan doen met het geld dus we hebben niet veel anders gedaan dan wat we al geboekt hadden. Eerst hadden we een cruise naar de great barrier reef! Toen we onze bordingkaarten gingen ophalen kregen we ineens te horen dat we onze eerste intro duik al hadden betaald! Surprise! Dat was best eng, ik had heel erg last van adem halen (klinkt stom) en mijn oren deden zo’n pijn! Maar het was het helemaal waard! Erg mooi koraal en finding nemo aka clownfish. En allemaal andere visjes! Wat je uieindelijk ook zag wanneer je ging snorkelen. Wanneer we gingen snorkelen hadden we een super grote zeeschildpad gezien! Dus weer erg leuk om dat mee te maken 
De volgende dag hadden we een tour genaamd “Uncle Brains”, een gekke gast met adhd die te veel praat maar het is erg vermaakelijk (voor 1 dag). Je gaat met een bus (ongeveer 20man) naar het regenwoud. Je zwemt in verschillende watervallen en rivieren en glijdt van rotsen! :) na dat avontuur zijn we uitgegaan met de mensen van de bus! En verbazingwekkend had ik het goed naar m'n zin! Natuurlijk gingen we als eerste naar huis toe ;)

Na Cairns vlogen we naar Darwin, waar het te warm is, wat ik dacht dat heel Australië zou zijn! En waar ik ziek ben geworden... Ik dacht dat ik het ontwijkt had, maar nee... Het hele jaar niet ziek geweest en in de meest ongemakkelijke plaats wat je maar kan bedenken ben ik ziek geworden. Het enige wat je kan proberen om een beetje af te koelen is in het water... En ik wilde geen eens naar Darwin maar ons vliegticket moest gewijzigd worden zodat we twee hele dagen in Darwin moesten zijn. Bedankt Jetstar... en dan ook nog eens wanneer we in het vliegtuig zaten (2 uur lang), uit het vliegtuig moesten omdat er iets mis was... Uiteindelijk 3 uur vertraging middenin de nacht... Maar dan heb je ook wat: Bali!!!

Nou dat was mijn hele Australische avontuur. Ik heb ervan genoten, we zijn over ons budget heen gegaan maar we hebben nog voldoende voor ons Azië avontuur :)

Tot over 7 weken!!

Heel veel liefs,
Marilein

  • 01 November 2014 - 10:37

    Jasmina:

    hallo lieven tante Marilein


    super al die coole avontuuren!!!!!
    , zal vast heel erg duur zijn......
    Als ik een spin zag daar was ik al lang flauw gevallen!
    (MAMA OOK)ik heb genoten van dit verhaal.
    Ik ben nu bij opa aan het slapen!
    Nu heb ik ook een E-mail adres : jasminanorha@hotmail.com

    XXXXXXXXXXXXXXXXX Jasmina!!!!!!

  • 04 November 2014 - 13:17

    Frederick:

    Hahaha, heerlijk om te lezen dat je het Nederlands echt als Engelse schrijft! Lekker verhaaltje Mlein. Tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 13841

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: