Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

15 Juni 2014 | Australië, Melbourne

Bonjour! Lang lang lang geleden heb ik een update getypd, dus dacht ik dat het weer eens tijd was voor een nieuwe update! Hier gaat alles veel beter dan eerst :) Ik heb nu soort van 2 banen. Ik ben schoonmaakster bij particulieren huizen en huis manager! Als huis manager moet ik wat dingen doen in het huis zodat ik gratis daar kan verblijven. Dat scheelt erg veel! Nu kunnen we eigenlijk sparen voor het reizen. We hebben grote plannen... We willen eerst rond Australië reizen en daarna naar Bali, Thailand en nog een ander land in Azië, maar weten nog niet welke. Daarna ga ik weer terug naar huis en Stephen terug naar Amerika. En dat gaat rond december worden. Dus jeeej ik kom weer naar Nederland en blijf dan ook voorlopig... ;)

Ik ben nu wel een beetje gewend om in een stad te wonen, het is groot maar cool. Het is veel gereis met het openbaar vervoer, wat onderhand wel m´n neus uit komt. Vooral dat ik dat mijn m’n baan moet doen. En ik had echt de domste manager ooit voor het schoonmaken! Uiteindelijk heb ik een andere gekregen want ik had heel veel ruzie met haar. Gelukkig is het maar max. 20uur werk voor het schoonmaken. De rest vul ik mn dagen in met huismanager dingen... ik moet mensen rondleiden om de kamers weer op te vullen en verder rondhangen met m’n huisgenoten (iedereen hier heeft hier een work holiday visa, dus veel mensen uit Europa etc).
Elke maandag zijn Stephen en ik vrij, dus proberen we iets leuks te doen. Gelukkig is Melbourne geen saaie omgeving en kan je ook veel dingen doen . Zo was er ook comedy festival! We zijn in die maand naar een comedy gegaan, wat natuurlijk erg grappig was. Het was een man die niet sprak, dus als je geen engels kan verstaan was het nog steeds grappig ;) En we zijn naar Philip Island gegaan met een ander stel. Even een dagje een auto gehuurd. We hebben eindelijk koala’s gezien! En penguins... en te veel walibies. Maar nog steeds geen kangaroo! Ik heb kangaroo gegeten... en een paar gezien in een museum maar dat telt niet... ;) We hebben ook koningsdag hier gevierd! In de stad was Orange Day by KLM. Er was een markt met allemaal nederlandse dingen. Ik had zo veel zin in een frikandel, maar toen we daar waren was het al uitverkocht... Dus toen gingen in de rij staan voor een kroket (ongeveer 45min, ondertussen ook een polonaise gezien op het podium). Maar de kroket was niet de echte... was ook nog met franse mosterd.... Er was ook haring / stroopwafels / oliebollen, maar om nou 10dollar voor een haring te betalen gaat een beetje ver... ;) Verder probeer ik een beetje cultuur te happen. Aangezien hier alles max. 200 jaar oud is, mis ik wel een beetje de cultuur van oude gebouwen / oude dingen. Gelukkig heb je hier wel museums, waar ik uren in kan ronddwalen. Bij Melbourne museum waren ook echte spinnen... dat was gruwelijk! Ook de giftige gezien, zoals de redback spider. En hele grote, met haren... echt heel vies. Je krijgt er de kriebels van als je rondloopt. Gelukkig nog geen een gezien in de natuur ;)

Nu ik ook weer weet dat ik terug kom naar Nederland heb ik er weer zin in! Om even weer ergens vast te wonen en niet denken dat je straks weer weg moet gaan. En om natuurlijk iedereen weer te zien! Maar eerst nog meer dan 2,5 maand in Melbourne en hopelijk hebben we dan genoeg gespaard dat we niet naar een boerderij hoeven te gaan ;)
Hopelijk gaat alles goed in Nederland, ik mis iedereen en denk aan jullie!

Heel veel liefs,
Marilein

  • 15 Juni 2014 - 10:04

    Dia:

    Hey jongste nichtje van me!
    Wat leuk weer iets van je te lezen.

    Hier in NL is het weer een beetje zomers. Het land is ook nog oranje gekleurd.
    Ik heb begrepen dat het WK voetbal in Australië niet zo erg leeft.
    Gaan jullie wel woensdag kijken naar Nederland - Australië? Alhoewel,
    dat zal dan bij jullie midden in de nacht zijn ;-) .

    Ben benieuwd wanneer jullie die rondreis gaan starten. Lijkt me heel bijzonder
    om in dat deel van de wereld eens "rond te snuffelen".

    In ieder geval wens ik je nog een fan-tas-tisch half jaar toe "over there" ...

    Liefs en een dikke knuf,
    Dia

  • 16 Juni 2014 - 10:28

    Marja De Weerd:

    Lief globetrotterend nichtje van me!

    Wat een verassing weer iets van je te horen. We hebben je gemist op de familie reunie in Ede. Het was heel gezellig om alle zusjes, broers, (achter)neefjes en (achter)nichtjes weer te zien. Ook haden we nog eens 'De Weerd' weer, dus het was goed vertoeven buiten in de tuin bij Gerrit en Talitha.

    Je a.s. reizen klinken heel interessant!! Ik denk dat als je kangeroo's wil zien, je naar een kangeroo park moet gaan :-)

    Mis vooral de voetbal wedstrijd Ned.-Australie niet, want de Spanjaarden zijn al onder de voet gelopen door de Oranjes en ik zat hier in Barcelona met een paar sjagrijnige Spaanse mannetjes in huis....!! Van mij mogen de Hollanders winnen.

    Flink blijven sparen en geniet van het leven zolang het kan, voor je het weet ben je weer terug in Nederland. Time flies, so go for it!

    Heel veel sterkte met je 2 banen en veel plezier met het reizen.
    Dikke knuffel en liefs,
    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 13842

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: