Dunedin en Nederlands bezoek - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Dunedin en Nederlands bezoek - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Dunedin en Nederlands bezoek

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

26 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dunedin, dat was een hele ervaring om daarheen te gaan. Ik had aan een huisgenoot gevraagd of hij wist wat ik daar kon doen (hij had daar 3 jaar gewoond) en hij had wel wat dingen wat ik kon doen. En hij had ook een vriend waar ik misschien kon gaan couchsurfen. Dat had ik nog nooit gedaan, dus doe eens gek... Hij had het aan die vriend gevraagd of ik daar een paar nachten kon pitten en die vriend vond het allemaal prima maar hijzelf was niet thuis... Beetje vreemd dat ik dan nog wel mocht blijven slapen... Maar toen ik in Dunedin aankwam heb ik een van die huisgenoten gesmst: “Ben je thuis??”. Hij was blijkbaar werken maar een ander huisgenoot was wel thuis. Ik had niet zijn nummer gekregen, dus dan maar gewoon aankloppen (want de bel deed het niet). Ook een apart huis, aan de voorkant stond: The wandering penis... Echt een mannelijke studentenhuis. Er werd open gedaan en gelijk werd ik rondgeleid in het huis, waar ik zou slapen (gewoon een tweepersoonsbed voor mezelf in een eigen kamer). Super chill! Daarna ben ik maar een beetje gaan rondkijken in Dunedin, beetje shoppen en kijken of er nog een bus op zondag richting Queenstown ging. Helaas was die al vol... Dan maar liften. Toen ik dat tegen mijn baas gezegd was ze helemaaaaal niet blij! Ze had iedereen gevraagd of ze maandag konden werken zodat ik maandag de bus kon pakken. Niemand kon werken... maar de volgende dag belde ze me op: Ja, ik neem wel je shift over! Ik wil je levend terug hebben! (erg dramatisch...) Blijkbaar is het soms niet erg veilig om te gaan liften (wie had dat gedacht). Dus dan maar de bus op maandag...
Verder heb ik ook wat dingen gedaan: naar het museum (super chilll! BEST MUSEUM EVER!!); naar St Claire beach; geshopt (eindelijk, want in Queenstown kan je amper shoppen); naar de steepest street in the world geweest (jaja... niet gelopen maar gewoon met de auto); chocoladefabriek tour (met heeeeel veeeeel chocola, met te veel endorfine); heel veel series gekeken (love it) en rondgehangen. Ik ben geeneens uitgeweest aangezien de huisgenoten geen geld hadden etc... ;) Maar ik heb al een uitnodiging gekregen dat ik weer langs mocht komen (ik had me goed gedragen...) Het was ook een hele grote overgang van lief klein toeristisch dorpje naar grote stad met enge steegjes, maar ik ben levend en wel thuisgekomen ;)

Een paar weken later is mijn papsie en Talitha langsgekomen!! Hoe cool is dat!! Ik kreeg van mijn baas gelijk 4 dagen vrij (woehooeee!)... Dus ik kon lekker met ze rondhangen en dat was erg gezelllig! Mijn baas had ze ook uitgenodigd om te gaan minigolfen, dus hebben ze ook gelijk mijn baas ontmoet ;) Maar we zijn naar Arrowtown geweest en lekker veel wijntjes gedronken in het zonnetje. We wilden naar Milford Sounds gaan, maar we moesten even wachten (ik heb het blijkbaar niet van een vreemde): ze hadden de tas verloren in Arrowtown met paspoorten erin... Hoe krijg je het voor elkaar?! 4e dag in NZ... Gelukkig naar enig aandringen bij de politie (ze moesten naar Arrowtown omdat ze op zaterdag dicht zijn) hebben ze de tas incl. alles erin teruggekregen bij het politiebureau. Zaterdag gingen we naar Te Anau om zondag naar Milford te gaan... die nacht super hard geregend (natuurlijk precies wanneer wij er zijn, er had 2 maanden niet zo hard geregend). Door de regen was de weg ernaar toe afgesloten, dus dan maar weer terug naar QT ;) Hele ervaring, maar wel weer erg leuk (ik mocht in de auto rijden ;))

En voordat we naar Milford gingen hadden we een superheroes party (awesome!!) Iedereen verkleed... en ik natuurlijk als Awkwardgirl (incl. cape en masker). En ik paste helemaal in mijn rol!! Maar nu is het wel dat ik niet zo gemakkelijk uit mijn rol kan komen, ik ben blijkbaar een goede actrice....

Wat ik ook erg grappig vond was toen we tv keken, was er een soort nieuwsbericht tussendoor met de top 3 nieuws van de WERELD: nr. 3: George W. Bush is painting himself... Dus dan weet je het wel hoe het gaat met de rest vd wereld...

Ik had gehoord dat het erg koud is in Nederland, dus succes met de sneeuw en hopelijk wordt het snel lente bij jullie!

Liefs

  • 27 Maart 2013 - 09:52

    Frederick:

    Wat schrijf je toch weer heerlijk hoe je denk ;) Top om weer te lezen dat je je prima vermaakt! en en en thnx voor de GT king Frederick st.!!!! Binnekort ff skype of FB chatte. X

  • 28 Maart 2013 - 19:42

    Je Mamsie:

    Hey lieve Marilein,
    Wat leuk om weer zo'n heel verhaal te lezen. Je maakt nog eens wat mee. Wat is het hier dan saai zeg! Geweldig dat je zo vrij kon krijgen en met je pa en Talitha kon optrekken.
    En idd hier is het koud, ijskoud..... snerpende wind en door de kou hebben we zelfs heide en bos brandjes... nooit gedacht he dat door die droogte brand zou ontstaan. We breken records met koudste maand, droogste maand en dat soort dingen. De stookkosten zijn nog nooit zo hoog geweest!
    Blijf je maar opwarmen aan de zon daar in het verre weg land zijnde :)
    Regelmatig denk ik aan je en hoop dat je blijft genieten van de tijd in NZ.
    Lieve groet van je mamsie xxx

  • 28 Maart 2013 - 22:07

    Teunis De Weerd:

    Hoi Marilein,

    Nooit geweten dat je via facebook bij "waar ben je nu" terecht kon komen. Dus ik heb nu al jouw verslagen van de afgelopen maanden in een keer gelezen en ik krijg de indruk dat je het daar 'down under' erg naar je zin hebt. Leuk om dat allemaal te lezen en vanaf nu blijf ik je volgen en je reisverslagen lezen.
    Veel plezier nog en geniet er van.
    Teunis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 13867

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: