Last days in NZ and Australia - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Last days in NZ and Australia - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Last days in NZ and Australia

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

10 November 2013 | Thailand, Bangkok

De laatste dagen in Nieuw Zeeland waren moeilijk. Ik wist dat ik binnenkort iedereen voor een hele lange tijd niet meer zal zien, misschien nooit meer. Maar dat heb je als je een backpacker bent, je ontmoet mensen, je leert ze kennen en dan moet je weer afscheid nemen. Verrassend genoeg ging het mij best goed af wanneer ik echt afscheid moest nemen van iedereen. De laatste dag bij minigolf was geweldig! Nooit meer minigolf! Op naar een nieuwe baan... Hopelijk een leuke in Melbourne ;) En ik heb eindelijk Queenstown kunnen verlaten!! Daar ben ik nog het meest trots op... Hoe vaak ik terug naar Queenstown ging was meer dan op 1 hand te tellen...

Maar eerst nog 2 dagen met de bus naar Christchurch. Dit keer heb ik wel Mt Cook gezien en heb een heerlijke wandeling gemaakt en dat was zelfs een van mijn mooiste wandelingen die ik in Nieuw Zeeland heb gelopen. Dus ik vond dat een mooie afsluiting. Eenmaal op Christchurch airport was het wachten... en nog eens wachten. Tot dat ik ineens moest opschieten (was de tijd vergeten). Op naar Sydney en dan gelijk naar Melbourne. Dat was eigenlijk best een drama. Voor het eerst was ik zo ontzettend zenuwachtig. Erg ironisch, bijna een jaar op reis en mijn laatste reisdagen word ik zenuwachtig. Maar ik werd ziek en ik was erg moe toen ik eenmaal in Melbourne was aangekomen. Toen ik daar bij het hostel was aangekomen was er een groot Halloween feest bezig. Iedereen keek me vol met meedelijden aan... (en terecht, ik zag er verschrikkelijk uit). Maar ik wilde gewoon slapen...

De volgende dag was ik eigenlijk erg ziek... Dus dolle pret. Doordat ik al een paar keer mijn vliegtickets had veranderd, had ik niet gekeken wat na Melbourne gebeurde voor mijn vliegtickets naar huis. Ik kon het niet annuleren, maar als je gewoon 1 vlucht miste werd alles geannuleerd. Dus ik moest 2 nachten in Melbourne blijven, maar dan 7.30uur in de ochtend vertrok mijn vliegtuig weer naar Sydney. En ik was blij dat ik al mijn hostel had geboekt vooral als je niets van de plaats weet. Maar ik had een goed hostel in een buitenwijk van Sydney uitgezocht bij het strand. Daar kon ik wel een week verblijven. In Sydney ben ik maar 1 keer naar de stad geweest. Rest vooral op verschillende stranden gelegen en ben zelfs in de zee al geweest (geen haai te zien gelukkig ;)). In de stad zie je het Oprah huis en dan zit je meer van: oohhh kan ik ook weer van mijn lijstje afstrepen wat ik heb gezien... Ik zou het graag willen bekijken bij zonsondergang... Moet toch nog iets te wensen hebben ;)

Maar de eerste nacht dat ik bij het hostel verbleef was er een brand in het hostel. Dus om 12uur s’nachts ging het alarm (ik lag net lekker in mijn bedje)... Eerst dacht ik: oh dat is een oefening ofzo... Maar ineens zei een meisje in mijn kamer: oh ik ruik rook! Dus dat was wel een signaal om uit mijn bed te komen... In mijn pyjama en mijn jas met mijn belangrijkste tas naar buiten... Heel het hostel was buiten aan het wachten. 3 brandweerwagens om het brandje te blussen. Maar zelfs hier zijn ze erg relaxt... De helft van de brandweerlieden zat gewoon een beetje rond te kijken. Het duurde 2 uur tot we het hostel weer in konden. Daar ging mijn nachtrust... Maar de rest van de week goed ingehaald... ;)

Een week later moest ik met het vliegtuig naar Bangkok. Dat ging nog best aardig... Ik zat naast een aardige meid! En de vlucht ging redelijk snel... (maar 10uur...). Natuurlijk kon ik moeilijk in mijn schoenen komen aangezien je voeten wel beginnen te zwellen (echt enig). Maar bij het vliegveld aangekomen, bij de douane ging het goed. Tot dat de paspoort gast vroeg: ben je alleen? Dus ik zo: ja!! Waarop hij antwoorde: dapper!! Niet dat ik alleen wilde reizen... en het is maar 1 nacht. Maar ik was blij dat ik bij het hostel was aangekomen in een redelijk goede buurt. Ze zeggen 1,9km van het vliegveld... Nou volgens mij hebben ze de komma verkeerd geplaatst... het is eerder 19km! Het was ook een beetje een cultuur shock. Op de snelweg gewoon een gast op een scooter zonder helm. Dat noem ik nou dapper!!

En dan 16,5 uur in Bangkok Airport... Wow... Als je dat ooit moet meemaken, ik heb nu al meedelijden. Ik zit nog een beetje met het tijdverschil... Ik dacht: oh ik mag 2.30AM vliegen... maar dat voelt als 6.30AM... Ik mag gelukkig mijn tas inchecken 7 uur van te voren... Dus 7 uur door het vliegveld rondkarren met je zware backpack is echt super leuk, zelfs al is het een trolly. Een pluspunt: alles is super goedkoop! Hoewel alleen uiteten gaan is toch ook wel iets nieuws...

Maar ik ben blij dat ik weer naar huis kan gaan en weer iedereen kan zien!! Het heeft veel gekost maar ik denk dat het helemaal waard is!!

Tot snel allemaal!
Liefs

  • 10 November 2013 - 21:00

    Marja De Weerd:

    Marileintje, (ja je blijft mn kleine nichtje) en ik blijf je dapper vinden als ik zo je prachtige reisverslag doorlees. Ik hoop je snel weer een keer te zien in Holland. Big fat hug!!! XMXMX

  • 11 November 2013 - 06:23

    Dia:

    Hey Marilein! Dapper nichtje. Ik heb genoten van je reisverslagen. Je bent weer vele ervaringen rijker. ..
    Liefs,
    Dia

  • 11 November 2013 - 10:05

    Fred:

    AAAAAAHHHHHHHHAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ZE IS BIJNA TERUG!!

  • 11 November 2013 - 14:02

    Ingrid:

    Woooow.. ik had je bijna gezien! Jammer dat je vlucht verlaat was. Maar ik zie je snel! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 13863

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: