Milford Sounds, Stewart Island and QT again - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Milford Sounds, Stewart Island and QT again - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Milford Sounds, Stewart Island and QT again

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

27 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Eindelijk heb ik internet in mijn nieuwe huis, dus hierbij een update! Ja, ik leef nog! Erg goed om te weten lijkt me... Er is veel gebeurd na mijn vorige blog. Bart (een vriend van thuis) is langsgeweest! Een bekend gezicht is altijd fijn, ook om even nederlands te praten ;) We zijn gaan fietsen en ik had 5 maanden niet gefietst en dan ineens veel km fietsen was geen goed plan. Ik had een week last van mijn bips en benen... Hier zijn de heuvels / bergen erg hoog... Bergaf was dan ook niet zo’n probleem :)

Ik ben ondertussen ook naar Milford Sounds geweest. Wat Milford zo bijzonder maakt is dat er erg hoge bergen zijn waar je tussen vaart met de boot. Ik had niet zo heel goed weer, maar dan zie je veel watervalletjes. Na de boottocht gingen in overnachten in Gun’s camp, waar de lichten om 10uur uitgaan en geen elektriciteit meer is... Dus lekker voor de openhaard gezeten met een paar nederlanders die ik in de bus had ontmoet. Waar ik altijd erg last van had is dat je de moppen die je in nederlands hoort probeert te vertalen en dan is het ineens geen leuke mop meer... Dus ik was erg blij dat ik even mijn nederlandse moppen uit de kast kon halen ;)

Na Milford ben ik naar Stewart Island gegaan, waar ongeveer 2000 mensen op wonen. Veel natuur en vogels kijken... Nog steeds geen kiwibird gezien (gruwel gruwel). Maar was wel erg rustgevend. Veel mensen uit de bus gingen niet naar Stewart omdat ze dachten dat er een storm kwam... Die kwam gelukkig helemaal niet...

Na 3 dagen weg zijn geweest, was het nog een local dag in Queenstown voor de Bungy / swing. 50% van de prijs... dus ik kon dat niet laten om dan maar een bungy te doen... 134meter hoog... Als je op het platvorm staat denk je: poeh das hoog... Op het punt dat je daadwerkelijk springt denk je: OMG IK GA DOOD... Maar gelukkig was dat niet het geval ;) dus was weer dolle pret om dat mee te maken! Na dat gedaan te hebben, gelijk de swing (een soort grote schommel) wat ik eigenlijk leuker vond dan de bungy! Beetje heen en weer vliegen door de bergen ;)

Dat waren weer dolle dagen en dan weer heel relaxt in mijn nieuwe huis! Het zijn twee huizen aan elkaar en we gingen met z’n 8en intrekken! Ik woon nu met een stelletje, eentje uit Ierland en de ander uit Canada. Mijn kamergenoot is van Engeland. Dus even nederlands praten zit er niet in. Elke keer als ik per ongeluk nederlands praat zeggen ze dat het een verzonnen taal is (dat alleen nederlanders weten...). Ze weten dat ik soms NL mis, dus hebben we een Dutchday! Met pannekoeken met spek en hutspot en beschuit met hagelslag, maar geen drop ;) En de volgende keer gaan we een nederlandse film kijken!!

Ik ben nu ook al 6 maanden weg... Minigolf is er nog steeds... Soms denk ik wel: ik wil weer mijn hersens gebruiken... Maar het is tijdelijk... En minigolf is soms erg irritant. We hebben camera’s rond de minigolf en de grote baas kijkt heel vaak erop of je je werk wel doet. Raad eens wat ik heel fijn vind: rustig koffie drinken. Blijkbaar mag dat niet... Maar om een beetje te fukken met de camera’s: ik dans telkens als ik alleen ben (ook de rare dansjes) ;)

En het wordt hier ijskoud!! We hebben al sneeuw gehad in de bergen (ziet er erg mooi uit, maar dat betekend wel dat het erg koud is...). Ik heb mijn winterjas al aan met wanten en al... So I’m living the dream ;)

Heel veel liefs! En ik mis jullie!

  • 27 Mei 2013 - 08:56

    Dia:

    Wat leuk, Marilein, om weer wat van je te horen/lezen!
    Het weer daar bij jou verschilt niet veel van het weer hier...
    Vorige week nog nachtvorst in oosten des lands.

    Geweldig dat je zoveel onderneemt. De ervaringen stapelen zich op. En die herinnering neemt niemand je meer af ;-)

    Ik zie je al dansend op de minigolf haha....in gedachten dan. Kun je geen dansgroepje / -cursus beginnen daar? Leuke bijverdienste. Je hebt genoeg ervaring ;-)

    Nou, veel plezier verder "overdaar", en tot de volgende blog.

    Liefs,
    Dia x

  • 27 Mei 2013 - 15:10

    Irene:

    Hoi lieve Mlein! Leuk om weer wat van je te lezen :D Wat lief van je huisgenoten zeg, dat ze een dutchday met je organiseren. Vergeet niet het koningslied van John Ewbank te luisteren ;) (Had je daar iets van meegekregen? Het was verschrikkelijk!) Ik mis jou ook! Liefs, Irene

  • 27 Mei 2013 - 22:57

    Teunis:

    Hallo Marilein,
    Jij gaat richting winter en wij richting zomer, maar zo te lezen maakt het in het weertype weinig verschil of je nu in Nederland bent of aan de andere kant van de wereld.
    Leuk om weer eens wat van mijn nicht te horen. En zo te lezen vermaak jij je wel bij de Kiwi's!

    Ik wens je nog heel veel (veilige!) avonturen. En tot een volgend verslag.

    Teunis

  • 28 Mei 2013 - 21:58

    Marja De Weerd:

    Heeeee lieve Marileintje, Ik heb je een beetje verwaarloosd en ben blij weer van je te horen. Gaaf dat een Hollandse vriend je heeft opgezocht en je daar tochtjes mee kon maken. Nu de koude Winter komt ga je thuis misschien nog meer missen. Later als je weer in Nederland bent kun je alleen mar terugdenken aan eindeloze herinneringen, impressies en schoonheid die voor anderen die er nooit geweest zijn, moeilijk te begrijpen zijn. Geniet ervan zoveel je kunt En wie bakt de pannekoekekn op de Dutchday??? Leuk hoor! Heel veel liefs en je moet maar zo denken: In Holland wil het ook geen zomer worden. Gelukkig is het hier in Spanje anders. Houd je taai en tot de volgende up-date. Marja :-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 13860

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: