Queenstown part 2 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Queenstown part 2 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Queenstown part 2

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

09 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven, maar daar gaan we weer! Ik denk dat de meeste wel weten dat ik een baantje heb bij een te gekke Minigolf Indoor als custumor service. Ongeveer 30 uur per week... niet erg veel maar ik kan er van leven ;) Dezelfde dag had ik ook een kamer geregeld waar ik voor een lange tijd kan zitten. Het is een soort van studentenhuis met allemaal verschillende nationaliteiten. Dus we hebben mensen uit: Japan, Canada, Engeland, Frankrijk, Finland, Duitsland, Chili, Nieuw Zeeland, Schotland, Ierland, Tsjechië en Amerika. Best een boel landen... Maar dat kan de pret niet drukken. Ik slaap met twee meiden in één kamer en het is super goedkoop! Ook nog wel redelijk dichtbij het centrum (dus ook mijn werk), want dat is maar 12min lopen. En als je hier in Queenstown een local bent (je woont hier of je werkt hier) krijg je korting op je drankjes tijdens uitgaan en hebben ze soms speciale kortingen voor attracties (jeej). Ook weer dolle pret. Dus op zo’n speciale localdag konden we in een speedboot die rondjes maakt voor 20 dollar ipv 120 dollar... Leuke korting zeg ik zo... Beetje jammer dat we wel 1,5 uur in de rij moesten staan...

Maar mijn baantje is best grappig. Het is niet zo maar een minigolf maar het is met allemaal verschillende mini gebouwtjes. En 18 courses natuurlijk. Ik moet de mensen uitleggen wat de regels zijn en de clubs / ballen (met verschillende kleurtjes...) geven. Dit had ik al altijd willen doen, dus eindelijk komen echt mijn dromen uit. Hoezo een bouwkundige baan als ik ook bij een minigolf indoor kan werken... Het is eerder dat het veel te moeilijk is om bij een bureau / aannemer te werken. Er zijn er weinig en dat ze mij ook redelijk moeten opleiden voor de Nieuw Zeelandse begrippen gaat moeilijk als ik maar max 6maanden ergens mag blijven. Maarja, nu heb ik wel een topbaan met zoveel groeimogelijkheden... en mijn outfit wat ik moet dragen is al helemaal het toppunt: een shirt (dit is oke) met een rok over mijn knieen (dit is niet oke). En ik moest zwarte schoenen hebben, dus ik had een goede reden om te gaan shoppen en om nog meer schoenen te hebben (jeeeej).

Op een dag wilde ik naar Arrowtown (tip van Fredje) en ik dacht dat ik eerst naar het andere dorpje wat ertussen zit loop en daarna ga liften... Nou zo gezegd zo gedaan, ik had gelopen naar Frankton en vanaf daar zou ik gaan liften. Ten eerste... Maak een bordje thuis met de bestemming (had ik totaal niet over nagedacht). Ten tweede... Je staat echt als een debiel met je duim op en ik vond dat een rare ervaring... Ten derde... Ik durfde echt helemaal niet! Dus conclusie, ik ging weer terug naar Queenstown. En ik dacht voor de gein: Even kijken of ik dit kan... Dus echt maar een halve minuut met mijn stomme duim omhoog voor QT en toen dacht ik al: Laat maar, ik ga wel lopen! Maar toen stopte er al een auto met de vraag: wil je naar Queenstown?! Nou graag! ;) Dus uiteindelijk heb ik wel gelift en ik heb er geen rare ervaring aan overgehouden... Top verhaal zeg ik zo. Ik ben hier ook erg bekend om mijn goede verhalen (niet echt dus)...

En ik heb eindelijk ook rugby gezien! Lekker mooie, gespierde mannen kijken die elkaar tekkelen en een bal overgooien! Veel leuker dan voetbal! Ik begrijp er eindelijk wat van! Ohja het is hier eindelijk volop zomer, rond de 28 graden. Dus ik heb wel een kleurtje gekregen (woehoe) waar ik heel erg mijn best voor heb gedaan. Heel erg trots op mezelf...

Gisteren heb ik een pakketje gekregen met nederlandse lekkerijen :D Dus heel veel drop (jamjam) en chips en hagelslag etc. Drop vinden ze hier echt heel vies, dus ook al wil ik wel delen, niemand vindt het lekker... Echt bedankt mamsie!!

Maar weer heel veel liefs uit NZ!

  • 09 Februari 2013 - 10:41

    Dia:

    Hey Marilein!

    Leuk weer wat te lezen uit het verre zuid-oosten...
    Jij lekker in de zon, wij hier in de sneeuw (vannacht heeft het weer een beetje gesneeuwd).
    Nu alleen nog wat op de daken, de rest is na een paar uur alweer verdwenen.

    Dat wordt smullen met die drop! Bof jij ff dat niemand dat daar lust!

    Ik zie je al voor me met zo'n rok over je knieën ....haha lekker flatteus!

    Jammer dat ik je foto's niet kan zien, ik sta niet op FB. Zo'n plaatje van Queenstown lijkt me wel mooi, of van een strand... Zal wel eens aan je mams vragen of ik ze op haar laptop mag zien ;-)

    Moet je ook in de weekenden werken op de minigolf? Of heb je nu lekker vrij?

    Nou, geniet er maar lekker van!

    Liefs,
    Dia

  • 09 Februari 2013 - 11:55

    Marja:

    Heéé´Marileintje, wat leuk weer iets over je te lezen! Gister zat ik te WhatsAppe met je zusje in Thailand. Wat een uitvliegende dochters heeft mijn broertje!
    Wat goed dat je een leuk baantje hebt met een sexy uniformpje... Wat dat betreft zijn de 'Kiwis' nog steeds niet veranderd sinds 40 jaar geleden...!! Denk je dat je lang kunt blijvn bij de minigolf? En wil je wel zolang in Queenstown blijven. Wat heb je nog meer op je programma staan voor steden, of houd je je vinger in de lucht en ga je met de wind mee. Geniet van je Hollandse lekkernijen!
    Liefs uit Barcelona!!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 13870

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: