Northern Island - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Northern Island - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Northern Island

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

01 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Het is heel wat anders om weer te gaan reizen in plaats van op één plek te blijven. Het spijt met weer dat ik niet te veel van me laat horen. Maar zoals gewoonlijk leef ik nog steeds... De laatste dagen in Queenstown waren erg fijn om gewoon nog wat tijd met mijn vrienden door te brengen. Ik heb eindelijk een sloppy joe op (lekker Amerikaans). Maar het was uiteindelijk weer tijd om even weg te gaan van Queenstown en het dolle minigolf. Ik ben weer met de bus gegaan naar Mt Cook... En ik wist dat ik daar nog een keer heen ga, dus heb echt niets gedaan! Daarna zijn we naar Rangitata gegaan en dat was erg rustig om lekkere wandeling te maken. Met alle mensen vanuit de bus hebben we een roast gedaan (typisch Engels). En ben ik uiteindelijk begonnen met mijn engelse boek (jaja...). Vanuit daar zijn we naar Kaikoura gegaan, waar ik al was geweest maar dit keer had ik een groepje waarmee ik ging vissen. En we waren echt de meest verschrikkelijke groep ever! We hadden in totaal 1 vis gevangen (die we uiteindelijk niet eens hebben gegeten). Precies toen wij op zee waren was er net een aardbeving geweest en dat jaagt de vissen weg (blijkbaar). Dus bijna zeeziek geworden want de golven waren gigantisch... Maar we hadden het weer overleeft. Na de vistrip gingen we aan de wijn en kreeft met nog een visgerecht... Echt super lekker en de wijn ging er ook goed in...

En je denkt dat je op vakantie bent, maar in mijn vakanties kan je uitslapen... Dit is gewoon hard werken en erg vroeg op om met de bus te gaan. Elke keer rond 7 uur opstaan (paar keer ook 6 uur in de morgen)... Mijn ochtendhumeur wordt er niet beter van. Het rare is wel ik moet later op staan met werk maar dat is veel moeilijker om uit mijn bed te komen...

Maar na Kaikoura zijn we met de ferry naar Wellington gegaan. En de ferry was saaaaaaaaaaaiiii!! Poeh, dat was een saaie tocht... Ik was wel weer blij dat we in Picton (waar de ferry vanuit vertrok) een nederlandse bakkerij had met appelflappen (ook de echt typische... maar zonder slagroom)... Uiteindelijk waren we in Wellington aangekomen en dat is echt een mooie stad! Beetje jammer dat we maar 1 nacht konden blijven want de volgende dag was de finale met Rugby: Nieuw Zeeland (All Blacks) tegen Australië... Dus we moesten weer de bus nemen de volgende ochtend om 6.40u. Die avond waren we wel goed uitgeweest dat ik nog wel een beetje dronken was in de bus om eerlijk te zijn... En dan minimaal 10 uur in de bus zitten naar Auckland was geen geintje. Dat was zwaar!! Maar zelfs dat heb ik overleeft!! Ik heb erg goede overlevingskills... Maar ik wilde niet te lang in Auckland blijven, dat is wel een saaie stad en ik was daar al geweest in het begin van mijn reis, dus de volgende dag weer door... Ik heb wel nog met het groepje vanuit Kaikoura de All Blacks wedstrijd gezien... Zo jammer dat ik niet kon feesten (te brak) want Nieuw Zeeland had wel gewonnen ;)

Een nieuwe bus, dus ook nieuwe mensen! Ik was de enige van mijn vorige bus die weg ging, maar het is wel een goede gelegenheid om meer vrienden te maken ;) Het was een erg kleine groep, maar toch maak je snel een band met iedereen. We gingen (ondanks dat het nog praktisch winter is) naar Raglan, een surfdorpje. Het hostel was echt super gaaf gelegen in het bos met veel crea bea dingen. We zijn nog wel even gaan wandelen langs de zee over rotsen geklommen (wat uiteindelijk soms nog best gevaarlijk was). Het was te koud om te gaan surfen dus liet ik dat maar aan de pro’s over. Die avond hebben we met z’n alle gekookt (naja, ik moest koken aangezien niemand er wat van kon). De volgende dag moesten we er weer vroeg uit (voor de verandering...) en gingen we naar de Waitomo caves. Je kon kiezen tussen verschillende dingen die je wilde doen in de grotten, maar ik wilde wel black water raften! Doe je ook niet dagelijks dacht ik zo... maar dat was gaaf en eng... Je moest in een wetsuite het ijskoude water in... En door enge donkere hollen kruipen... Ik dacht oh we zijn bijna klaar, maar nee: we waren toen pas op 1/3... Ook wel grappig, vertelt de kerel die ons begeleidde: “Nu even wat serieus, als ik bewusteloos raak of dood ben, wacht tot dat iemand komt... dat kan soms wel uren duren... Maaaar hebben we er nog zin in??!!”... Gelukkig gebeurde dat geen een van de twee.... ;)

Na het enorme avontuur van de grotten, zijn we naar Rotorua gegaan, waar het echt enorm stinkt! Wow... Naar rotte eieren en alles... Je kan scheten laten wanneer je maar wilt, niemand merkt er wat van... Dat komt omdat daar veel vulcanisch stoom was, dat zelfs uit de straat komt. Heel cool om te zien! Uiteindelijk bleven we ook 3 dagen in Rotorua omdat we de Mt Doom (van Lord of the Rings) wilden lopen. Het ging regenen wanneer wij daar kwamen als we het busschema afliepen. Dus 2 andere en ik bleven 3 nachten in Rotorua.

Maar wat Rotorua zo bekend maakt is de Maori cultuur van Nieuw Zeeland. Zo’n 70 procent van de popuatie is maori. We gingen uiteindelijk naar een soort van Thermo Spa... Met vulcanische thermische priest water dat stinkt naar rotte eieren maar het is goed voor je huid ;) Wel cool dat je uitzicht had op het water wanneer je in een van de baden zat.

De dag erna zijn we naar Hobbiton gegaan! Dat was gaaaaaf! De tour rond de filmset was erg interessant met allemaal weetjes over de film... Hoe ze het hebben gefilmd aangezien hobbits wat kleiner zijn, hebben ze verschillende technieken om dat te lijken. Aan het einde van de tour kregen we een biertje (in de ochtend nog) in de pub van de shire! ^^

We moesten de volgende dag weer vroeg uit om door te gaan naar Taupo! We kregen weer een nieuwe bus met weer nieuwe mensen! Daar waren weer wat nederlanders in, dus weer dolle pret. Ook om mijn nederlands weer een beetje te oefenen (soms weet ik het beter in engels dan in nederlands...). In Taupo hadden we niets gedaan om dat het ook hier regent...
Volgende dag zijn we naar de middle of nowhere gegaan. Was wel erg rustgevend en heerlijk gewandeld (want als je hier puzzelt en van wandelingen houdt, je bent op het juiste adres...). Helaas moesten we de volgende ochtend er te vroeg uit aangezien ik de Mt Doom wilde lopen (jaaaaaa... je weet wel... van Lord of the Rings!!). Dus na het kampvuur vroeg naar bed toe...

5 uur eruit... om de hele dag te gaan lopen / berg te beklimmen. De Tongaririo Crossing is 19,4 km en gaat door twee vulcanische bergen (die vorig jaar nog was ontploft, enorme aswolk enzo). Het was eigenlijk best zwaar, maar het was zo mooi! Ik was ook erg blij dat aan het einde van de track een biertje op me zat te wachten ;) Ik was ook erg blij dat het hostel waar we in zaten een jaccuzi had om daar lekker m’n spiertjes te laten rusten.

Die dag erna gingen we richting Wellington! Ik ben in totaal 9 dagen in Wellington gebleven wat echt een topstad is! Het is de hoofdstad van Nieuw Zeeland en het heeft een fijn sfeertje. Het is echt een windje daar! Maarik heb daar heerlijk gechilled! En vooral rustig aan gedaan. Je hebt daar openbare BBQ´s, dus toen het lekker weer was heb ik met een vriend van Queenstown en zijn vrienden gaan BBQ-en. Ze hebben daar ook een geweldig museum, waar ik ongeveer 5 uur in ben gebleven ;) Nerd-alart...
De terugreis vanuit Wellington naar Queenstown was overigens een drama. Van Wellington naar Christchurch vliegen ging prima. Totdat mijn vlucht naar Queenstown was geannuleerd. Daarna moest ik in plaats van 1 uur in het vliegtuig, 7uur in de bus zitten... Omdat er een storm was in Queenstown. En dan zat ik ook nog naar een typische Amerikaanse oude mannen die persé naast me wilde zitten... En 7 uur naast dat zitten is afschuwelijk! Ik weet ondertussen wel zijn levensverhaal.

Sinds ik weer in Queenstown ben, zijn er wat ontwikkelingen gebeurd. Toen ik weer aan het reizen was, wilde ik eigenlijk nog niet naar huis. Ik heb er met veel mensen over gepraat en ze zeiden dat ik er dan nog niet klaar voor was. Dus ik heb er voor gekozen om naar Australië te gaan (te blijven) en om daar te werken in Melbourne. Mijn plan was eerst om naar Thailand te gaan, maar dat kan nog wel even wachten! Ik heb al mijn vluchten omgeboekt en geannuleerd... Sorry dat ik nog niet naar huis kom, maar de afgelopen 10 maanden zijn al super snel gegaan dus voor je het weet ben ik weer thuis ;)

Mis jullie!

Heel veel liefs

ps. sorry voor het te lange verhaal, maar het was even geleden ;)

  • 01 Oktober 2013 - 20:28

    Marja De Weerd:

    Hi lief nichtje, Ik had al een aardige reactie op touw gezet en ik moest opeens afsluiten dus mn hele reactie weer kwijt. Dat krijg je als je ouder wordt! Nergens meer terug te vinden. Heb je al een datum van terugkomst? Dat zou toch in November zijn? Wel te hopen dat het wat ophoudt met regenen en dat je nog iets van het voorjaar kunt meepikken! Begrijp ik dat er niet meer naar werk wordt gezocht? Als je knipje dat volhoudt dan zou ik heerlijk blijven genieten als ik jou was......! Big Spanish Hug Marja XMX

  • 01 Oktober 2013 - 22:04

    Dia:

    Hey Marilein! Leuk weer wat te lezen. Was inderdaad een tijdje geleden. Zo te horen vermaak je je uitstekend. Ik wist niet dat dat avontuurlijke in je zat ;-)

    Dus je plakt er nog wat tijd bij de Aussies aan? Geniet er maar van! We merken wel wanneer je weer op Schiphol landt...

    Liefs,
    Dia

  • 02 Oktober 2013 - 00:25

    Roy En Lydy:

    Ha Marilein, SUPER dat je het zo fijn hebt! Realiseer je dat je dit maar eens in je leven kunt doen! Geniet ervan en we zien elkaar zeker weten nog een keer :-) Don't know where ... don't know when ... but we'll meet again!
    Liefs, Roy en Lydy

  • 07 Oktober 2013 - 10:22

    Sandra:

    Hey marilein,

    Wow wat een gave verhalen zeg! wij zijn echt jaloers hoor ;)
    Geniet ervan meid, en heeeeeeel veeeeeeeel plezier in Aussie!

    Liefs sandra

  • 10 Oktober 2013 - 17:38

    Gerrit:

    Haaa liefste jongste dochter. Wat een avonturen! Mooi verhaal, goed te volgen, we zien de beelden weer helemaal voor ons. EN ruiken de luchten van de zwavel- en andere dampen weer helemaal. Ik zal je heel snel een bericht naar je mailadres sturen, en ben eigenlijk wel benieuwd naar je adres op dit moment (ivm kaartje voor je verjaardag?!, hoezo verrassing>). Hoor het graag!!
    En vanavond of morgen een bericht in je mail box.
    liefs
    Pa

  • 10 Oktober 2013 - 17:38

    Gerrit:

    Haaa liefste jongste dochter. Wat een avonturen! Mooi verhaal, goed te volgen, we zien de beelden weer helemaal voor ons. EN ruiken de luchten van de zwavel- en andere dampen weer helemaal. Ik zal je heel snel een bericht naar je mailadres sturen, en ben eigenlijk wel benieuwd naar je adres op dit moment (ivm kaartje voor je verjaardag?!, hoezo verrassing>). Hoor het graag!!
    En vanavond of morgen een bericht in je mail box.
    liefs
    Pa

  • 12 Oktober 2013 - 09:18

    Marilein De Weerd:

    Dankjulliewel allemaal :) Tante Marja, ik zou inderdaad 11 november naar huis gaan... Ik moet er nog echt aan wennen dat ik niet naar huis hoef te gaan. Gelukkig kreeg ik nog wat uren bij de minigolf zodat ik niet niets hoef te doen. 31 oktober gaat mijn vliegtuig naar Melbourne! Op naar het nieuwe avontuur... ;) En papa, ik ga bijna verhuizen dus het is het beste om naar mijn baas op te sturen waar ik de laatste dagen verblijf: 25 Breconstreet, 9300 Queenstown (wat een verrassing, een kaartje ;))
    xx

  • 15 Oktober 2013 - 22:34

    Irene:

    Hoi Marilein,

    Wat een avonturen beleef je allemaal. Heel leuk om te lezen. Je houdt het wel lang uit zeg.
    Ik wil je vast feliciteren met je verjaardag. Maak er een leuk feest van met al je buitenlandse vrienden.
    Nog heel veel plezier in Australië en ik ben benieuwd wanneer je weer terugkomt.

    Lieve groetjes, Willem en Irene.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 13856

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: