Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

06 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Updatetime!! Ik ben nu al weer een tijdje in Queenstown en wanneer je in Queenstown bent MOET je de Furgburger hebben geprobeerd. Ik hou niet van burgers, maar deze zijn AWESOME! Helemaal in de 7e hemel wanneer je dat eet! Serieus! Echt waar... Dus als je nog langs wilt komen, eerst naar Furgburger! Staat overigens wel altijd een rij van een half uur... Maar dan heb je ook wat! Verder is het uitzicht geweldig hier, de bergen, de bomen, de bloemetjes etc...

De feestdagen waren iets anders dan ik gewend ben ;) De eerste kerstdag had een vriend van ons gekookt die ook werkelijk kon koken. Zijn wij natuurlijk erg blij mee want wij bakten er helemaal niets van. Dan maar de afwas doen. S’avonds ben ik nog even naar het strand gegaan waar eigenlijk iedereen kerst viert met heel veel drank. En met de tweede (voor mij derde) kerstdag was ik heel blij dat ik mijn familie (allemaal in 1 keer) gezien had met skype! Altijd weer dolle pret... ;) Na de kerstdagen speelden we praktisch elke avond McCow, een kaartspelletje. Want we wilden niet elke dag uitgaan aangezien we dan een berg op moesten lopen. Geen heuvel, maar echt een berg... Heel anders dan in Nederland. Behalve dan soms het weer... te wisselvallig. Tijdens Oud en Nieuw hebben we met de mensen van het hostel ook weer spelletjes gedaan. We wilden wel eerder naar de stad maar het regende als een malle. Dus dan maar niet zo vroeg naar de stad waar een soort festival afspeelde. Gelukkig konden we wel wat vuurwerk zien vanaf het hostel. Daarna de stad in en ik voelde me nog best nuchter... Maar toen ik wat wilde bestellen aan de bar mocht ik alleen maar water krijgen omdat ze dacht dat ik te dronken was... Dus toen de hele avond aan het water gezeten (jeeej). De volgende morgen voor de verandering geen kater! Het jaar begon weer uitstekend! Behalve dan het weer natuurlijk... het regende echt 3 dagen lang. En ik moest weer dag zeggen tegen Lucinda waar ik de afgelopen 3 weken 24/7 mee had gereisd. Erg emotioneel afscheid (niet echt) en gewoon weer verder met het proberen van werk zoeken. Daar kon ik nu eigenlijk echt op concentreren. Maar ik durfde niet zo heel goed de winkels / cafés, dus een vriend van me heeft een uur met me rondgelopen door de stad en mij de winkels / cafés ingeduwd om mijn CV af te geven. Dat hielp wel enorm en bij één ding kon ik gelijk beginnen, niet erg leuk maar ik heb het geld nodig... Dus nu op zoek naar accommodatie en waarschijnlijk een ander baantje maar dat komt later wel weer!

Het is nu ook alweer 2 maanden dat ik weg ben en volgens mij ga ik het wel een jaar volhouden! In ieder geval, ik mis Nederland niet echt heel erg. Behalve het eten... zoals: pindakaas; oliebollen; appelflappen; stroopwafels; patatje oorlog; bitterballen; echte pannenkoeken... wat ze allemaal niet hebben is een schande. En vooral als je het gaat uitleggen aan de mensen die niet uit Nederland komen, kijken ze je allemaal raar aan. Maar daarnaast, ze hebben hier de Furgburger... ;) En ik mis niet alleen het eten hoor, ik mis de nederlandse grappen... EN NATUURLIJK JULLIIIIIEEEE!! ;)

Heel veel liefs vanuit NZ!

  • 06 Januari 2013 - 11:08

    Heleen:

    Ohhhh de Furgburger! Zelfs na twee jaar droom ik nog wel eens van die goddelijke burger! Heerlijk!!
    Klinkt allemaal erg gezellig daar, geniet er van, Xx

  • 06 Januari 2013 - 16:33

    Marja De Weerd:

    Hééé Marileintje, weet je dat ik nog nooit van een Furburger heb gehoord? Het blijft spannend want je vertelt ons niet wat er in zit. Tien wij in Nw.Zeeland woonden besrtonden die Furrieburrie's nog niet. Ik hoop dat je me gaat vertellen wat het voor soort burger is, misschien een gat inde markt voor Spanje waar iedereen werkloos is??? Hoop dat je inmiddels werk hebt gevonden dat je leuk vindt.
    XMXXMX Marja

  • 07 Januari 2013 - 09:12

    Irene:

    Fijn die updates, weten wij in ieder geval dat je het naar je zin hebt :)
    Ik heb afgelopen 2 weken ook maar lekker mee kerstvakantie gevierd, ineens leek het alsof iedereen werkeloos was, allemaal tijd enzo ;) Nu begint de banenjacht weer in het nieuwe jaar. Ook voor jou veel succes daarmee!
    Veel liefs, Irene

  • 08 Januari 2013 - 19:02

    Gerrit:

    Kan me bij goddelijke burgers weinig voorstellen, zeker als ik de Big Mac als referentie in gedachten neem. Je vertelt weinig over de inhoud van je baan: hou je ons bewust in spanning?
    liefs pa en Talitha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 13860

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: