Nelson, Abel Tasman, Frans Jozef, Wanaka - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Nelson, Abel Tasman, Frans Jozef, Wanaka - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Nelson, Abel Tasman, Frans Jozef, Wanaka

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

22 December 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Even een update... In Nelson was het erg relaxt! Ik deed voornamelijk niets en een beetje in de zon liggen, een beetje wandelen en poging tot werk zoeken wat niet echt lukte. Tenminste, er is wel werk in seizoenswerk buiten Nelson (fruit plukken) maar ik wilde in Nelson blijven... S’avonds had ik een groep (voornamelijk amerikanen/engelse) waarbij we gewoon bier dronken en lol hadden. Dus je kan weer erg leuke grappen maken over de amerikanen... Altijd leuk! We speelden meestal pool s’avonds met een biertje. Vooral grappig als je na het ‘uitgaan’ naar de McDrive gaat in een imaginary car met z’n zessen... ;) En het gekke is ook nog, het is normaal om lopend door een McDrive te gaan... Verder is een reisgenootje (Lucinda) waarmee ik naar NZ had gereisd langs Nelson gekomen, erg gezellig! We hadden op een avond pannenkoeken willen bakken, wat blijkbaar weer erg gek is hier om dat als avondeten te eten. En vooral omdat ik het met spek ging bakken zaten ze al helemaal raar aan te kijken. De pannenkoeken waren ook zoeter dan in NL... Maar het was te eten!

Maar eerst wilde ik langer in Nelson blijven, maar aangezien ik heeeeel moeilijk een baantje kan vinden ga ik maar verder reizen met mijn reisgenootje Lucinda! De groep waarmee ik om ga in Nelson hebben allemaal wel een baantje, dus dan is het wel saai als ik de enige ben zonder... Dan maar weer verder reizen naar Queenstown! De hostels waren allemaal volgeboekt, maar we hebben toch nog een hostel kunnen bemachtigen voor kerst en O&N! OH YEAH!

Ohja, en ik heb een kiwi (fruit) gegeten... En wat zijn ze toch lekker ;) Mijn doel is ook om 3 soorten kiwi’s op de foto te zetten: 1 kiwi fruit, 1 kiwi bird en 1 kiwi person!

Na Nelson kwam ik bij Abel Tasman en dat is blijkbaar een national park waar iedereen graag heen wilt... dat wist ik niet... maar ik ben blij dat ik erheen ben gegaan. Lucinda was eerder naar Abel Tasman gegaan dus zou ik haar daar weer ontmoeten. Toen ik eenmaal in het park was ben ik de volgende dag gaan zeilen (awesome) en daarna 4,5 uur gelopen (minder awesome). En ja, ik had spierpijn de volgende dag... Maar het was wel weer een ervaring rijker.

Verder heb ik de Frans Jozef gletsjer gelopen! Met de helikopter naar de gletsjer en daarna 3 uur tussen het ijs omhoog lopen/klimmen (supervet!). Onderweg in de bus is het altijd wel gezellig, maar dat ligt voornamelijk aan de buschauffeur! Die we nu hadden hield van feesten... Daardoor heb ik ook meegedaan aan een Rock-Paper-Scissor wedstrijd... en ik ben derde geworden ;)

Na Frans Jozef zijn we naar Wanaka gegaan en dat is eigenlijk een heel leuk dorpje! Dus als ik geen baantje kan vinden in Queenstown, dan ga ik daar verder zoeken ;) Nu ben ik in Queenstown voor de kerstdagen en ga het vieren met de mensen uit de bus enzooo...

Alvast goede feestdagen!!! Ik zal aan jullie denken! :)

Heel veel liefs uit het zonnige NZ ;)

@ Tante Marja: Het is altijd beter om in Spanje te zitten dan in Nederland ;)
@ Tante Dia: Oh leuk Mexico! Het is inderdaad erg anders om lekker warm in de zon kerst te vieren. Het ziet er ook zo raar uit in de etallages om kerstdingen te zien (en kerstbomen uiteraard). Heel veel plezier nog daar!
@ Papa: haha! Lekker bezig met de berichtjes ;)

  • 22 December 2012 - 16:36

    Marja De Weerd:

    Hi Marileintje :-)) Leuk weer van je te horen en Queenstown vond ik een prachtig plaatsje. Heb ik mooie herinneringen aan, heerlijk met een bootje over het water gevaren!
    Geweldig dat je de Frans Jozef gletsjer hebt gelopen!
    Hopelijk vind je werk; tijdens de kerstdagen hebben de restaurants misschien nog mensen nodig??
    Zo niet dan blijf je lekker rondtrekken tot je geld op is!
    Maak er wat moois van daar en geniet van het heerlijke weer.
    Liefs Marja

  • 24 December 2012 - 11:17

    Berichtje Vanuit Het Ede's Hofje....:

    Hey lieve Marilein, het is en blijft leuk je verslagen te lezen. En je maakt idd heel wat mee. Het lijkt een en al vakantie met af en toe wat zoeken naar werk. Ik hoop wel voor je dat je een baantje vindt.
    Hier in Ede is het 'vijftigtinten grijs' weer. Ik heb nog niet geen kerstgevoel hoewel ik net de kerstboom heb opgetuigd. De lichtjes in de vensterbank geven wel een leuk sfeertje. Je kent dat wel....
    Vandaag, maandag, gaan Henk en ik nog wat boodschapjes doen (allebei op krukken). We krijgen samen voldoende aandacht.... :).
    GIsteren waren wij met Dia naar tante Corrie's verjaardagsfeestje. Je hebt de groetjes van degene die jou kennen. De gemiddelde leeftijd lag ook boven de tintjes grijs!!
    Verder hopen we tweede kerstdag met je te skypen bij Gerrit. Daar zijn we dan met z'n allen om naar je te kijken .... Is 10 uur een goede tijd (voor ons 22 uur 2e kerstdag)? laat je weten wanneer het jou uitkomt? Ik zie er naar uit!!
    Tot dan en tot het volgende mailtje/berichtje.
    Liefs van Hendrien en Henk xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 13865

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: