Paihia and Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Paihia and Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Paihia and Cape Reinga

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

20 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Het is zover, ik ga naar het noorden toe! Het was nog een hele spannende gebeurtenis. Precies 10min voordat ik de bus ging pakken (ik moest al om half 8 in de ochtend klaarstaan) wist ik niet waar ik mijn portemonnee had gelaten. Ik zoeken en zoeken, maar ik was hem echt kwijt! Mijn reisgenootjes gingen ook zoeken in de kamer etc. Uiteindelijk ik in het hostel gevraagd voor the Lost And Found, hadden ze mijn portemonnee gewoon! Met alle pasjes en geld erin! Echt niet normaal! En dat was ook al met mijn jas die ik in het vliegtuig had laten liggen (ook terug gekregen!). Dus bedankt voor alle beschermengelen en gelukdingen die ik heb gekregen, ze werken ;)

Nou ik in de bus, met portemonnee, naast een Nederlandse komen te zitten ;) dus de hele weg gepraat/gekletst (de buschauffeur werd er gek van). Ondertussen hebben we in 1 dag het volgende gedaan: bomen geknuffeld (dikste van NZ), bootje gevaren om een eiland met glaswerk om in de zee te kunnen kijken, watervallen gezien, bbq, baan geregeld, stadje (Russel) met de ferry gegaan en lekker geslapen! Met baan geregeld bedoel ik: het hostel schoonmaken om gratis in het hostel te kunnen blijven (dikke prima!).

Daarna komen we bij dag 2 van het noorden (20-11-2012): naar Cape Reinga and ninety miles beach (the travellers where on the beach and thought: wow, this looks like ninety miles! But it was just only fiftyeight miles…). Met de bus naar een soort regenwoud gegaan (alleen zonder zon) om naar bijzonder bomen te kijken, 90 miles beach, sandsurfing, Cape Reinga (het noordelijkste puntje van NZ), gelunched op een super mooi strandje, Fish And Chips in de bus en in de Hot tub gegaan. Beetje jammer dat het de hele dag regende, blijkt dat het hier heel vaak regent. Ik zei nog zo tegen mijn Van Wijnen collega’s: “ik zal aan jullie denken in de zon van NZ”. Maar ik heb nog niet zo veel aan jullie gedacht... ;)
En om nog wat uit te leggen: Met dat 90 miles beach ging de buschaffeur gewoon met een touringcar 100 km/u op het strand rijden! Eerst dachten we: ach hij maakt een rondje, maar ineens gingen we keihard rijden... Was heftiggg... ;)
Het sandsurfing was echt super chill! Met een soort van surfding van een hele hoge zandberg op je buik er vanaf. Alleen mijn nagellak van mijn grote teen was eraf, want daarmee moest je sturen.

En ook nog wat grappigs (vind ik in ieder geval): ik ben een erg slechte backpacker! Er is een verschil met een flashpacker en backpacker. Een flashpacker is die alles van te voren goed heeft geregeld en met een trolley. En een backpacker die ziet wel waar het schip strandt. Maar over mijn backpackerskills: die zijn er niet... Ik had zo’n grote badhanddoek mee, blijkt een erg slecht idee te zijn... Veel te groot en te zwaar... Mijn schoenen, de vans, zijn veeeeel te zwaar! En dan heb ik ook nog leuke bergschoenen... En blijkbaar is het handig om alles in tasjes te doen, alle broeken, alle hempjes, etc. Dus nu ben ik op zoek naar veel tasjes... ;)

Morgen gaan we ook wat leuks doen, maar dat vertel ik nog niet ;) En om jullie misschien wat gerust te stellen: when you’re traveling alone, you’re never alone! True story!!

Heel veel liefs!

En het spijt me, niet meer zo kort en krachtig verhaal... :(

  • 20 November 2012 - 10:27

    Irene:

    Hoi lieve Marilein,
    Wat een spetterende belevenissen! En dat al binnen een week. Ik hoop dat je ons binnenkort kunt verblijden met wat gezellige foto's, ben heel benieuwd naar alle regenachtige plaatjes ;)
    Moest wel gniffelen, stiekem is het natuurlijk helemaal geen verrassing dat je (nog) geen doorgewinterde backpacker bent. Zeker niet na je eerste verhaal over al je 'noodzakelijke' spullen :D

    Ik ben blij dat de beschermengel helpt, hopelijk krijg je er veel geluk van.
    Veel liefs,
    Irene

  • 20 November 2012 - 10:42

    Fred:

    Really?! Echt waar Mlein, je raak in nog geen twee weken je jas en portemonnee kwijt...echt waar? Maar wel top dat je nu gratis in het hostel zit. Te chill leven toch, beetje minimaal werken, chille dingen doen..hhmm no worries, no hurries!
    Good luck met backpacken (mocht je spullen naar NL sturen om lichter te reizen, niet via Queenstown doen! Die gasten zijn moeilijk traag...heb een 6maanden en 11 dagen op mn laptop moeten wachten)

    Enjoy life!

  • 20 November 2012 - 11:25

    Ingrid:

    Whuahahaha..

    Mari weer!

    En jij nog lachen dat ik van die mini handdoekjes had en mn kleding in een kussensloop..

    Nu is het mijn beurt; whaaaaaahuahahahaha..

    Ghihi.. geh..

  • 20 November 2012 - 11:53

    Roy:

    Hahaha lekker Mlein, zo ken ik je weer!
    Maar waar blijven de foto's inderdaad? Ben erg benieuwd.. Wel echt niet normaal rot van je naggelak aan je grote teen...

    Enneh, ik heb het waarschijnlijk gemist maar hoelang ben je van plan daar te blijven? En ga je daarna nog ergens heen? Als je de kans krijgt, maak een stop in Bali.. geloof dat je voor 'nog geen' 100 euro retour vliegt vanuit singapore.

  • 20 November 2012 - 19:43

    Hendrien :

    Hey Marilein, wel bijzonder dat je alles weer terug hebt wat je kwijt was. De engeltjes hebben hun handen vol aan je. Je weet niet eens wat ze nog meer voor je doen zonder dat jij het weet. Smile.
    Ik heb je een mailtje gestuurd. Daar lees je wat huis tuin en keuken dingetjes.

    Veel plezier verder, en hou het warm...... xxxx je mamsie

  • 20 November 2012 - 23:09

    Robbert:

    Hoi Marilein,

    We (Kirstin en ik) hadden het laatst op kantoor, onder het genot van een koekje uit jouw koektrommel nog over dat het ons niets zou verbazen als je binnen een week bij de Nederlandse ambassade zou moeten aankloppen..... Geen verkeerde inschatting... bijna was het dus zo ver. Nu hebben we je nog zo'n mooie kiwi-rugzak meegegeven, waar je al je waardevolle spullen veilig in kunt opbergen en ze niet kwijt kunt raken. (we wachten nog op de foto's met de rugzak)

    Over die engeltjes gesproken. Denk er wel aan dat het over een goede maand Kerstmis is en de engeltjes dan bij iedereen thuis boven het kribje zweven en ze dus even niet in staat zijn om jou bij te staan.

    Verder is het hier op kantoor aardig rustig..... zonder jouw aanstekelijke lach.

    Groeten en nog veel plezier down under.

    Robbert



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 13871

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: