Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

27 November 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Jeeej eindelijk heb ik al een paar dagen zon, dus ik ben weer helemaal blij (en nu denk ik een beetje aan mijn lieve ex-collega’s van Van Wijnen ;)). Beetje jammer dat er een gat in de ozonlaag is in NZ... ach lekker verbranden is ook wel lekker... Maar ik zal even vertellen hoe het hier is! Eerst was het regen, regen en nog een regen, maar ik was dan blij dat ik een ‘baantje’ heb. Met het baantje is het wel grappig, eerst alle bedden verschonen die weg zijn gegaan en daarna met een stofzuiger (zoals ghostbusters, een stofzuiger op de rug) de kamers stofzuigen (want dat doe je met een stofzuiger)... Ik moet 2,5uur werken en that’s it! :) Er zijn wel twee duitse meisjes waarmee ik moet samenwerken en eentje is enorm sloooooom!! Zelfs als ik de bedden zou opmaken in slowmotion zou ik sneller zijn... ze kan wel een pepertje gebruiken... En ik heb al een promotie gekregen: ik mag nu de keukens schoonmaken ;) Maar de dagen gaan snel dus voor ik het weet moet ik weer weg naar Christchurch om daar werk te gaan zoeken. In het hostel slaap ik met 7 andere mensen die telkens wisselen en dan maar hopen dat die persoon niet snurkt. We slapen alleen maar in stapelbedden die super kraken, dus je weet precies wanneer iemand omdraait... Altijd fijn om te weten. Tot nu toe heb ik mijn oordoppen nog niet gebruikt!! :D

In NZ zijn er echt suuuuuper veel duiters! Het lijkt wel een invasie! En vooral het duits-engels is hilarisch! Niet dat mijn engels zo lekker is (het is nog een beetje nederlands-engels). Als ik tegen iemand praat vragen ze gelijk: oohh you’re dutch right?! Maar ik heb nog genoeg tijd om dat te oefenen... En vooral als ik nog met veel nederlanders praat, wordt het er ook niet beter op... Maar gelukkig vinden ze me hier grappig, ook in het engels... ;)

Hier in het hostel kan je dus ook gewoon koken in de keuken, dus je hoeft niet telkens ergens te gaan eten (en niet dat ik daar het geld voor heb)... In de woonkamer kan je films en series kijken en we hebben een bar met elke avond wel iets grappigs. En voor de mensen thuis: ik ben niet elke avond bij de bar te bekennen!! ;)

Nou een lekker algemeen verhaal! En ik vind jullie reacties erg leuk om te lezen!! De volgende keer ben ik in Christchurch om een baan te zoeken!! :)

Heel veel lieeeeeeefs!

@ Robbert en Kirstin: bedankt dat jullie vanaf het begin vertrouwen in mij hadden ;) En over de kiwitas... ik moet jullie wat vertellen... ik had het al over mijn backpackskills (die ik dus niet had), waardoor ik geen plek had meer voor de tas....... misschien kan René het wel photoshoppen op een van de foto’s ;)
@ Roy: ik was van plan om ongeveer een jaar weg te blijven... maar wel nog een tussenstop in Australië en Bangkok (Thailand), maar moet ik eerst over mijn angst voor spinnen heen komen ;) En moet niet alle reizen in een keer doen, ik heb nog mn hele leven ;)

  • 29 November 2012 - 08:38

    Roy:

    Nice Mlein, zo te horen geniet je er behoorlijk van daar... Mareh, WHAT?! Niet elke dag in de bar te vinden? Wat een zware zware teleurstelling. Had toch wel wat meer van je verwacht hoor!
    En met die ghostbuster-stofzuiger ga je stofzuigen ja? Serieus? Meen je dat?

    Hoe bevalt trouwens de Vegemite? Of hebben ze dat dat daar niet? Mocht je 't willen proberen, zorg er dan voor dat je 't niet als chocoladepasta of stroop aanziet en er dus niet zo'n lekkere dikke laag opsmeert waardoor je gezicht vies in de plooien komt na je eerste hap om vervolgens smerig uitgelachen te worden door iedereen... Dat is 't enige dat ik je mee kan geven.

    Geniet ervan en misschien is 't iets om met je die slome collega van je 'Der Untergang' te kijken in de woonkamer?

    Kusszzs!

  • 05 December 2012 - 13:45

    Gerrit:

    Lieve Marilein,

    Alweer een tijdje geleden dat ik van me liet horen (naast het skypen natuurlijk). Moet aan je denken omdat het vandaag Pakjesavond is: typisch Nederlands, hoewel ik gisteren bij het Journaal zag dat de Sint ook actief is in New York, alleen zijn de Pieten daar blank (ligt gevoelig)... Heb je nog een verdwaalde Sint in NZ gezien, of heb je voor jezelf een kado gekocht? Zondag hebben Jolise, Bob, Eline, Joey en Jasmina het bij mij gevierd, was gezellig, maar we missen je op zo'n moment natuurlijk wél!

    Hoe is het met de banen zoekerij? Al resultaten? Ben heel nieuwsgierig! Hoor graag van je!

    Knuffel, XX, Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 13862

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: