Christchurch, Kaikoura, Picton en Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu Christchurch, Kaikoura, Picton en Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marilein Weerd - WaarBenJij.nu

Christchurch, Kaikoura, Picton en Nelson

Door: Marilein

Blijf op de hoogte en volg Marilein

07 December 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Op naar Christchurch... waar ik goed ben aangekomen zonder iets te verliezen (wat ben ik toch een grote meid). Bij het hostel Jailhouse aangekomen (thanks for the advice Fredje!!), een gevangenis dat is omgebouwd tot een hostel! Leuke mensen ontmoet en ik ben naar een bouwkundig uitzendbureau gegaan. De meneer zei aan het einde van het gesprek: Everybody is going on holiday, so there aren’t enough jobs now... maybe it is better to travel around first... Come back in January and I will help you to find a job. Dusss… conclusie van dit verhaal: ik ga nog even verder reizen! Wat ik helemaal niet erg vind (het is zomer). Misschien vind ik ergens anders wel een baantje, wie weet... Wat ben ik toch flexibel ;)

In Christchurch zie je heel veel vervallen gebouwen en het is saaaaai! Naja, als je van rust houdt, zit je wel goed. Ik had een ander hostel gezocht, aangezien er geen plaatsen meer waren bij de gevangenis. Dus ik met mn te zware en te veel tassen naar het andere hostel. Eenmaal daar aangekomen: keivies! Naja, de bedden zijn schoon maar verder ziet alles er vies uit. Troep dat je eigenlijk kan weggooien... echt waar... maar dat vergeten ze hier. Het is een groot huis wat ook omgebouwd is, alleen dan niet zo goed ;)

Maar ik heb me weer enorm vermaakt, je raakt telkens weer met mensen aan de praat. Waar ik dan ook heel veel lol mee heb! Elke avond eet ik wel met iemand, dus wel gezellig! Wanneer je soms alleen bent is het soms moeilijk, maar wanneer je eenmaal op reis bent probeer je eigenlijk soms je rust te vinden. In Kaikoura heb ik eindelijk de eerste berg met sneeuw gezien! Woehoe! De volgende dag gingen we naar Picton (in het noorden van het zuidereiland) en onderweg zeehonden gezien... wat een grappige beesten zijn dat toch! Maar in Picton kwamen we bij een super leuk hostel met gratis internet en gratis toetjes (appelkruimeltaart met ijs). Als backpacker ben je erg gefocust op het woord FREE...

En als backpackers onder elkaar merk je al snel dat je soms andere gewoontes hebt. Ze hebben in Picton een Nederlandse bakkerij met oliebollen en chocoladeletters. Ik was helemaal in de 7e hemel (en iedereen keek me raar aan: wat is er nou weer zo bijzonder aan letters van chocola). Maar ik was zo blij dat ik toch mijn eerste en laatste (mini) chocoladeletter heb gekocht. En sommige vertalingen zijn hilarisch (vind ik in ieder gaval)!! Als je zegt “ik liet een boer” wordt het “I let a farmer”... Misschien is dit ook meer mijn soort humor...

Onderweg naar het volgende stadje/dorpje praat de buschauffeur over het landschap en dat dit stadje/dorpje de BESTE (wat dan ook) heeft van NZ... Maar dat hoor je iets te vaak... Ook dat bijvoorbeeld Picton en Nelson een van de meeste zonuren heeft in NZ. Nou toen ik er was regende het en waren er veel wolken... Heb ik weer... Maar het blijft leuk, we houden de moed erin ;)

Dit was het weer... en hopelijk is het niet te lang... Geen idee wat ik ga doen, maar dat houdt de spanning erin...

Liefs en knuffels!

  • 07 December 2012 - 10:24

    Gerrit:

    Hee liefste jongste dochter! Mooi bericht heb je weer aan ons toevertrouwd. En volgens mij hoefde die man heel weinig moeite te doen om je ervan te overtuigen dat het zoeken naar werk nu niet zoveel zin heeft en dat je eerst het er nog maar eens lekker van moet nemen:-).... Maar gelijk heb je. Hier is het volop aan het sneeuwen, dus als ik jouw verhalen hoor over de zomer ben ik gewoon jaloers. Zit je nu in het hostel met gratis internet en toetjes of ben je op basis van de opmerking van de man die in januari samen met jou een baantje gaat zoeken, direct weer vertrokken uit CC en lekker verder aan het reizen?
    Hoop je morgen ochtend (voor jou avond) nog even op skype te spreken!!
    Liefs pa

  • 07 December 2012 - 10:24

    Gerrit:

    Hee liefste jongste dochter! Mooi bericht heb je weer aan ons toevertrouwd. En volgens mij hoefde die man heel weinig moeite te doen om je ervan te overtuigen dat het zoeken naar werk nu niet zoveel zin heeft en dat je eerst het er nog maar eens lekker van moet nemen:-).... Maar gelijk heb je. Hier is het volop aan het sneeuwen, dus als ik jouw verhalen hoor over de zomer ben ik gewoon jaloers. Zit je nu in het hostel met gratis internet en toetjes of ben je op basis van de opmerking van de man die in januari samen met jou een baantje gaat zoeken, direct weer vertrokken uit CC en lekker verder aan het reizen?
    Hoop je morgen ochtend (voor jou avond) nog even op skype te spreken!!
    Liefs pa

  • 07 December 2012 - 10:24

    Gerrit:

    Hee liefste jongste dochter! Mooi bericht heb je weer aan ons toevertrouwd. En volgens mij hoefde die man heel weinig moeite te doen om je ervan te overtuigen dat het zoeken naar werk nu niet zoveel zin heeft en dat je eerst het er nog maar eens lekker van moet nemen:-).... Maar gelijk heb je. Hier is het volop aan het sneeuwen, dus als ik jouw verhalen hoor over de zomer ben ik gewoon jaloers. Zit je nu in het hostel met gratis internet en toetjes of ben je op basis van de opmerking van de man die in januari samen met jou een baantje gaat zoeken, direct weer vertrokken uit CC en lekker verder aan het reizen?
    Hoop je morgen ochtend (voor jou avond) nog even op skype te spreken!!
    Liefs pa

  • 07 December 2012 - 12:43

    Ingridios:

    I let a farmer! Hahaha.. nais!
    Net als een docente laatst zei; I'm in the war.. ghihi.. loving it.

    Leuk om je verhalen te lezen! Je fotos ga ik zo bekijken!

    Btw is je pap ICTer?! Ghihihi..

    Kus

  • 07 December 2012 - 17:31

    Marja De Weerd:

    Hi lief kiwi-nichtje, wat een enig verhaal heb je weer geschreven en nee hoor, het is helemaal niet te lang, vooral als er grappen voorbijkomen van:" I let a farmer"!
    Christchurch is inderdaad niet de leukste stad van NW Zeeland. Blijf je voorlopig op het Zuid-Eiland?
    Je hebt gelijk dat je nog even wacht met werk te zoeken, een jaar kan erg lang duren. Wees blij dat je nu zomer hebt en geniet ervan, ik kom net terug uit Holland en het was baggersneeuw!! Barcelona 16ºC en een zonnetje. Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag! Liefs Marja XMX

  • 08 December 2012 - 14:10

    Dia:

    Hey M'lein!

    Wat leuk om je bericht weer te lezen. Geniet maar lekker van de zomer, doe ik ook nu

  • 08 December 2012 - 14:16

    Dia:

    Bericht wordt niet geheel geplaatst zie ik...
    Next try:

    Wel vreemd hè om kerstsongs te horen terwijl de zon schijnt en het rond de 25 gr is.

    En dat werken komt wel hoor. Als het de bedoeling is dat je eerder aan het werk gaat, komt die baan vanzelf op je paadje ;-).

    Geniet er maar van!

    Liefs vanuit Mexico,
    Dia

  • 09 December 2012 - 11:17

    Fred:

    You're welcome! We gaan ontzettend whatsappen!

  • 10 December 2012 - 09:36

    Irene:

    Geniet maar lekker van de zomer! Hier heeft de mooie sneeuw plaats gemaakt voor grauw, regenachtig weer :(
    Liefs!!

  • 11 December 2012 - 08:48

    Roy:

    Bòòòh wat ben ik nu zo ontzettend enorm jaloers op jou...

  • 02 Oktober 2013 - 15:43

    Harry Van Der Veen:

    Hoi Marilein, was uit verveling een beetje aan het googlen. Kwam jou naam tegen. Reis door NZ in 2012. Je achternaam trok mijn aandacht. Zo heet mijn moeder ook. En een tante van mij, die in Christchurch woont. Heb in 2002 en 2004 acht weken door Nz gezworven. Vraag: als je uit Drenthe ( of in ieder geval uit hetNoorden ) komt, dan zouden we familie kunnen zijn.. Graag een reactie

  • 04 Oktober 2013 - 08:02

    Marilein De Weerd:

    Hoi Harry! Sorry maar mijn familie komt uit Den Haag! Het was gewoon toeval dat ik door NZ reis! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marilein

Actief sinds 09 Nov. 2012
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 13865

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Peru en Bolivia

31 Oktober 2014 - 18 December 2014

Southeast Asia

24 November 2013 - 01 November 2014

Work and live in Australia

12 November 2012 - 11 November 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: